آیا موتور سواری موجب تقویت عضلات می شود؟

موتور سواری می تواند، مچ ها، ران ها و عضلات کمر را تقویت کند. بدون نیاز به باشگاه رفتن و فشار آوردن مضاعف فقط با موتور سواری می توانید عضلات خود را تقویت کنید.

چطور می توان یک موتور سوار حرفه ای شد؟

1- موتور سواری را از سنین پایین شروع کنید، اکثر موتور سواران حرفه ای از سنین پایین موتور سواری را برای کسب تجربه شروع کرده اند.

2- دوره های حرفه ای و اصولی ببینید.

3- یک پیست در نزدیکی خود تا جای ممکن پیدا کنید.

4- تمرین کنید، مستمر تمرین کنید.

5- تمام

آیا برای موتور سواری باید قوی بود؟

موتور سواری نیاز به بدن قوی یا بزرگ ندارد ولی نیازمند قدرت ذهنی می باشد. با قدرت بدنی طبیعی نیز می توان موتور سواری کرد.

چه مقدار کالری یک موتور سوار می سوزاند؟

موتور سواری به عنوان یک فعالیت ذهنی و بدنی باعث سوزاندن کالری می شود. مقدار کالری که در هر ساعت موتور سواری سوزانده می شود 600 کالری است که نسبت به فرد عادی که 200 الی 300 کالری در ساعت می سوزاند عدد قابل توجهی است.

بهترین قهرمان موتور ریس در تاریخ کیست؟

گیاکومو آگوستینی (Giacomo Agostini) با 15 برد سالیانه مسابقات قهرمانی جهانی، بیشترین نشان قهرمانی  را دارد. والنتینو رُسی (Valentino Rossi) با 9 قهرمانی سالیانه به همراه مایک هیلوود (Mike Hailwood) و کارلو ابیالی (Carlo Ubbiali) جایگاه سوم را دارند.

بالاترین مبلغ قرارداد رایدر در مسابقات موتو جی پی متعلق به کیست؟

مارک مارکز (Marc Marquez) بالاترین مبلغ قرارداد در مسابقات موتو جی پی به ارزش 14,000,000 دلار در سال را دارا می باشد.

رایدر های مسابقات سوپربایک چقدر جایزه می گیرند؟

مبلغ جوایز مسابقات جهانی قهرمانی سوپربایک به شرح زیر است :

قهرمان سال مسابقات 195،000 یورو

جایگاه نخست هر راند مسابقه 15،000 یورو

جایگاه دوم هر راند مسابقه 10،000 یورو

جایگاه سوم هر راند مسابقه 7،500 یورو

شرکت کنندگان مسابقات موتورسواری با چه سرعتی حرکت می کنند؟

بالاترین سرعت برای مسابقات موتو جی پی در کلاس 125 سی سی 249.7 کیلومتر بر ساعت توسط والنتینو رُسی در سال 1996 با موتور آپریلیا ثبت شده است و در کلاس 1000 سی سی 356.4 کیلومتر سرعت توسط آندریا دویزیوسو در مسابقه 2018 ایتالیا به ثبت رسیده است.

چرا BMW و Kawasaki در مسابقات موتو جی پی حضور ندارند؟

هزینه ی داشتن یک تیم کارخانه ای در مسابقات قهرمانی موتو جی پی بسیار گزاف است به همین دلیل کاوازاکی Kawasaki چند سال پیش تصمیم گرفت این مسابقات را ترک کند و تمرکز خود را بر روی مسابقات قهرمانی سوپربایک WSBK بگذارد.
BMW بخشی به عنوان بخش مسابقه ای در کارخانه خود ندارد پس مشخصاً مسابقات دارای اولویت آن ها نیست. همچنین برای شرکت در مسابقات موتو جی پی باید مدل جدیدی با استاندارد های مسابقات جهانی ساخت که هزینه های هنگفتی دارد.

تفاوت مسابقات موتو جی پی با سوپربایک چیست؟

مسابقات قهرمانی جهان سوپربایک (Superbike یا SBK یا WSBK) مسابقات موتور اسپورت مربوط به موتورهای تقویت شده مسابقه ای با عنوان سوپربایک می باشد. این مسابقات بعد از موتو جی پی پر طرفدار ترین مسابقات سرعت موتورسواری در جهان است.
مسابقات قهرمانی جهانی موتو جی پی (MotoGP) یا مسابقات جایزه بزرگ موتورسواری نسخه مشابه مسابقات Formula 1 در موتورسواری می باشد. مسابقاتی با آخرین تکنولوژی های استفاده شده در موتورها، بسیار پر هزینه و پر طرفدار نسبت به دیگر مسابقات سرعت در رشته موتورسواری

شما هم دانستنی های خود را با ما به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه در “دانستنی های موتور سواری

  1. آرزو گفت:

    سلام خسته نباشید پرمو د لباس هم توضیح میدید بایدخودمون تهیه کنیم یانه باشگاه خودش ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *